Emmen Showroom
Zoek of toon alle 187 occasions
uitgebreid zoeken
vanaf:
van:
tot:
maximaal:

Contactformulier

Invalid Input
Kies een locatie
Kies een locatie
Kies een afdeling
Voer uw naam in
Voer uw telefoonnummer in
Voer een geldig email adres in
Ongeldige invoer
Ongeldige invoer
ford logo

Bezoek onze speciale Ford website voor meer nieuws en alle modellen.

Informatie over Ford Autoverzekering

Actuele Ford Acties

mazda logo

Al sinds 1983 is Misker de Mazda dealer voor zuid-oost Drenthe.

Misker Mazda site

Actuele Mazda acties

EcoBoost EOTY header

  • Ford wint voor negende keer met zuinige en sportieve 1.0 EcoBoost-motor, die eerder drie keer over-all winnaar was en tevens de prijs voor beste nieuwkomer behaalde
  • Baanbrekende 1.0-liter EcoBoost-motor winnaar in zijn klasse dankzij rijcomfort, prestaties, zuinigheid, verfijning en technologie
  • In Nederland kiest ruim 65% van de Focus klanten voor de 1.0 EcoBoost-motor, bij de Fiesta ligt dit percentage zelfs op ruim 80%

 De compacte, maar krachtige 1.0liter EcoBoost-motor van Ford is voor het vijfde achtereenvolgende jaar uitgeroepen tot beste motor in zijn klasse tijdens de International Engine of the Year verkiezing in Stuttgart. De jury was erg te spreken over de combinatie van rijcomfort, prestaties, zuinigheid, verfijning en technologie die de nieuwe standaard blijft verhogen.

De zuinige driecilinder EcoBoost-motor werd door een panel van 65 autojournalisten uit 31 landen benoemd tot "Best Engine Under 1.0-litre". Sinds de introductie heeft de motor tot nu toe elk jaar gewonnen in deze klasse. Dit jaar liet de motor 32 concurrenten achter zich, 19 meer dan in 2012. In 2015 vond ook een aanzienlijke stijging plaats van de concurrentie van wereldwijde fabrikanten van motoren in de klasse lager dan 1.0 liter met turbocompressor en directe brandstofinjectie.

In 2014 was de 1.0‑liter EcoBoost de eerste motor die drie keer op rij werd uitgeroepen tot over-all winnaar van de "International Engine of the Year" award. In 2012 kreeg de motor de titel "Best New Engine".

"De 1.0-liter EcoBoost-motor is een revolutionaire motor, en ondanks het feit dat anderen ons navolgen, blijft deze motor al vijf jaar op rij het onbetwiste ijkpunt in deze klasse", aldus Joe Bakaj, Vice President, Product Development bij Ford Europa. "De drang tot innovatie blijft ons stimuleren nu we bezig zijn dezelfde slimme technologieën te gebruiken voor een nieuwe reeks efficiënte, schone en krachtige dieselmotoren met een kleiner formaat."

De 1.0-liter EcoBoost-motor, die beschikbaar is in versies van 100 pk, 125 pk, 140 pk en zelfs 180 pk in de Ford R2-rallyuitvoering, is nu wereldwijd leverbaar in 72 landen. De versie van 140 pk levert een grotere vermogen/liter-verhouding dan een Bugatti Veyron. Een Formula-Ford die op de openbare weg mag rijden, uitgerust met een 205 pk-versie van de motor, legde een ronde op het beroemde Nürburgring-circuit in Duitsland in 7 minuten en 22 seconden af; een prestatie die verschillende supercars als de Lamborghini Aventador, de Ferrari Enzo en de Pagani Zonda van meer dan 600 pk niet konden evenaren.

Elf modellen, waaronder de Fiesta, de EcoSport, de B-MAX, de Focus, de C-MAX, de Grand C‑MAX, de Tourneo en de Transit Connect, de Tourneo en de Transit Courier, en de Mondeo zijn in Europa verkrijgbaar met deze meermalen bekroonde motor. Eén op de vijf nieuwe Fords die in 2015 in Europa zijn verkocht, is uitgerust met de 1.0-litermotor. Op de Nederlandse markt is dit aandeel nog veel hoger. Van de in Nederland geleverde Ford Focus modellen wordt bijna twee derde uitgerust met een 1.0 EcoBoost-motor. Bij de Fiesta kiest zelfs ruim 80% van de Nederlandse klanten voor de 1.0 EcoBoost-motor.

Wereldwijd bestaat het Ford-aanbod van krachtige maar zuinige EcoBoost-motoren uit 1.5-liter, 1.6‑liter, 2.0-liter en 2.3-liter viercilindermotoren en 2.7-liter en 3.5-liter V6-motoren. De laatste is aanwezig in de nieuwe Ford GT-supercar die later deze maand weer gaat deelnemen aan de legendarische autorace in Le Mans.

"Alleen het feit dat de 1.0-liter EcoBoost-motor van Ford de award vijf keer heeft gewonnen, geeft al aan hoe speciaal de motor is", aldus Dean Slavnich, co-voorzitter van de zeventiende International Engine of the Year Awards in Stuttgart en hoofdredacteur van het tijdschrift Engine Technology International. "Dit toont op een fantastische manier aan hoe een compacter ontwerp en een lager brandstofverbruik niet hoeft te betekenen dat er concessies hoeven worden gedaan wat betreft vermogen, verfijning en rijcomfort, en dat het deze elementen zelfs kan verbeteren.”

# # #

* Het vermelde brandstof-/energieverbruik, de CO2-uitstoot en het elektrisch actieradius zijn gemeten volgens de technische vereisten en specificaties zoals laatstelijk gewijzigd bij Europese verordeningen (EG) 715/2007 en (EG) 692/2008. Het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot zijn gespecificeerd voor een autovariant en niet voor één auto. De gebruikte standaardtestprocedure voorziet in een vergelijking tussen verschillende autotypen en verschillende fabrikanten. Naast het brandstofverbruik van een auto hebben het rijgedrag en andere niet-technische factoren invloed op de bepaling van het brandstof-/energieverbruik, CO2-uitstoot en elektrisch actieradius. CO2 is het broeikasgas dat voornamelijk verantwoordelijk is voor de opwarming van de aarde.

# # #

Zelf rijden

Wilt u als redacteur zelf een keer rijden met één van de nieuwe Ford modellen, neem dan contact op met de afdeling PR van Ford Nederland via prfordnl@ford.com.

 

Uw lezers zijn uiteraard ook van harte welkom om een proefrit in te plannen bij één van de officiële Ford dealers. Het aanvragen van een proefrit kan via deze link: http://www.ford.nl/SBE/ProefritAanvragen/ProefritAanvragenPersonenautos