Mazda6 Wagon 2012 action 41 jpg3001

A label en toch 145 pk20 % fiscale bijtellingUitgebreide i-ACTIVSENSE veiligheidsuitrusting Zeer complete TS+ met Lease Pack uitvoering voor € 31.990,-

Emmen 25oktober 2012  De nieuwe Mazda6 Sportbreak zal als één van de eerste landen in Europa al vanaf begin november in Nederland leverbaar zijn en staat vanaf zaterdag 3 november in de showroom van Autobedrijf Misker in Emmen De eerste paar maanden voorlopig in één uitvoering: de Sportbreak met 2.0 liter benzinemotor met 145 pk en handgeschakelde zesversnellingsbak in de uitvoering TS+ met Lease Pack en 20 % zakelijke bijtelling voor een prijs van € 31.990,-. Alle andere uitvoeringen en prijzen, die beginnen bij € 28.990,-, volgen in januari 2013.



"De nieuwe Mazda6 is het topmodel van ons merk, met een opvallend design, intuïtieve uitrustingen en de uitstekende responsiviteit die bij Mazda horen", vertelt Karin Gerritsen van Autobedrijf Misker "De nieuwe Mazda6 is een auto waarin mensen willen rijden zodra ze hem zien. Mazda overtreft zichzelf met een vlaggenschip gericht op een nieuwe generatie die meer rijplezier verwacht. Een prachtige combinatie tussen een dynamische, emotionele aantrekkingskracht en de kwaliteit die bij het topmodel van Mazda horen.", aldus Karin.

SKYACTIV technologie en i-ELOOP

De nieuwe Mazda6 is de tweede van de nieuwe generatie auto's van Mazda die beschikt over de baanbrekende SKYACTIV technologie: motoren, versnellingsbakken, chassis, onderstel en body, alles is nieuw ontwikkeld. Dankzij deze technologie slaagt Mazda erin om kracht en rijplezier te combineren met uitstekende milieu- en veiligheidsprestaties. Om zo zuinig mogelijk te zijn, combineert de nieuwe Mazda6 het lichte design, dat een kernonderdeel is van alle SKYACTIV componenten, met Mazda's i-stop start-stop-systeem* en Mazda's nieuwe en unieke i-ELOOP regeneratieve remsysteem.

i-ELOOP is het eerste systeem voor personenauto's dat gebruik maakt van een condensator in plaats van een accu of batterij om de door het afremmen opgewekte elektriciteit op te slaan, om het vervolgens te gebruiken om alle elektrische onderdelen van de auto van stroom te voorzien.

"De Mazda6 is ook uitzonderlijk veilig, dankzij de SKYACTIV-Body, die beschikt over een zeer stijve structuur die impactenergie absorbeert en het van de cabine wegleidt voor de beste crashbestendigheid in zijn klasse", vervolgt Karin "Voeg daar de benijdenswaardige actieve veiligheidstechnologieën aan toe en je krijgt een omgeving waarin de bestuurder zich kan concentreren op de rijervaring, terwijl passagiers kunnen relaxen en genieten".

Kodo design

Zowel de Sedan als de Sportbreak van de Mazda6 is de zuiverste toepassing tot nu toe van het designthema 'Kodo – Ziel van beweging', dat geïnspireerd is door de bewegingen van wilde dieren, en Mazda's kenmerkende vitaliteit en lenigheid symboliseert. "De nieuwe Mazda6 beschikt net als de CX-5 over de kenmerkende grille met vleugel, het nieuwe familiegezicht van Mazda dat de kracht, diepte en doelgerichtheid van het merk uitstraalt. De opvallende wielkasten en lage, achterover leunende cabine verwijzen naar de kwaliteiten die verstopt zitten onder de heupen van dit nieuwste model," aldus Karin Koplampen met leds en nieuwe halo-ringverlichting*, nieuw voor Mazda, benadrukken de volwassen, zelfverzekerde houding, en verbinden de neus met de karakterlijnen op de zijkanten, die doorlopen tot aan de kenmerkende achterlichten.

i-ACTIVSENSE

Mazda noemt zijn innovatieve op sensoren gebaseerde actieve veiligheidstechnologieën die de bestuurder ondersteunen ook wel 'i-ACTIVSENSE'. Vele van deze systemen zijn terug te vinden in de nieuwe Mazda6. Twee actieve veiligheidssystemen beleven hun Europees debuut in de nieuwe Mazda6: Mazda Radar Cruise Control*, dat een veilige afstand behoudt tot het voorliggende verkeer, en Smart Brake Support (SBS)*, dat bij snelheden van 15 - 145 km/u de bestuurder waarschuwt als de afstand tot de voorligger te klein wordt en automatisch remt indien er een aanrijding dreigt. SBS sluit aan bij Smart City Brake Support, een systeem dat zijn debuut maakte in de Mazda CX-5.

i-ACTIVSENSE omvat verder onder meer:

Smart City Brake Support* remt de auto automatisch af om frontale botsingen bij lage snelheden (tot 30 km/u) te voorkomen of de gevolgen ervan te beperken;Lane Departure Warning System* waarschuwt de bestuurder voor het onbedoeld wisselen van rijstrook;Rear Vehicle Monitoring* is een systeem dat auto's die van achteren de dode hoek inrijden herkent en de bestuurder waarschuwt;Noodstopsignalering (ESS) zet de gevarenlichten in werking bij plotseling hard remmen om achteropkomend verkeer te waarschuwen;Groot-licht controle* zorgt voor optimaal zicht in de nacht, door 's nachts automatisch te schakelen tussen dimlicht en groot licht om te voorkomen dat tegemoetkomend verkeer wordt verblind;Adaptive Front-lighting System (AFS)* draait de koplampen om bochten beter te verlichten;Hill Launch Assist (HLA) beheert de remdruk om te voorkomen dat de auto achteruit rolt tijdens wegrijden op een helling;Standaard voorzien van ABS met EBD (Electronic Brake-force Distribution), brake assist, DSC (Dynamic Stability Control) en TCS (Traction Control System).



Voor meer informatie:

Autobedrijf Misker

Karin Gerritsen

0591654789

k.gerritsen@misker.nl

* Alle motoren zijn standaard uitgerust met i-stop; i-ELOOP is in Nederland beschikbaar op alle dieselversies en de GT-M benzineversie.

* Afhankelijk van uitrustingsniveau.

* Afhankelijk van uitrustingsniveau.